Województwo pomorskie planuje budowę drogi, która połączy węzeł Miszewo na Obwodnicy Metropolii Trójmiasta z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy w Gdańsku. Rozważane są warianty liczące od ok. 6 do blisko 9 km długości.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku chce zlecić opracowanie dokumentacji dla nowej trasy. Chodzi o wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej oraz materiałami do decyzji środowiskowej.
Dokumentacja ma pozwolić na wybór najkorzystniejszego nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 472, która połączy OMT z lotniskiem. Celem jest usprawnienie komunikacji na tej trasie i wykonanie drogi odpowiadającej natężeniu ruchu. Port lotniczy ma być dzięki temu lepiej skomunikowany z siecią dróg szybkiego ruchu, a jednocześnie od uciążliwości związanych z ruchem samochodowym uwolnione mają być miejscowości Banino i Rębiechowo, które trasa w nowym przebiegu ma ominąć.
Dla inwestycji zostało już przygotowane studium korytarzowe. Teraz trzeba przeprowadzić analizę wielokryterialną dla trzech zawartych w nim wariantów, tj. W3, W4 i W5. Liczą one od 5,9 do 8,8 km długości.
fot. dok. przetargowa
W przypadku wariantu 3 przeanalizowane mają być rozwiązania dotyczące połączenia drogi z obwodnicą za pomocą węzła. W odniesieniu do wariantów 4 i 5 trzeba dokonać analizy rozwiązań dotyczących m.in. zmiany przebiegu trasy na odcinku między węzłem Miszewo a przekroczeniem linii kolejowej nr 201 (chodzi o częściowe zagłębienie linii, tzw. pół-wykop) oraz zmiany przekroju poprzecznego trasy (1/2).
W wariancie 5 chodzi o analizę rozwiązań dotyczących minimalizacji kolizji z realizowaną obecnie inwestycją w sąsiedztwie przedłużenia ulicy Słowackiego oraz z infrastrukturą lotniska.
Droga planowana jest w klasie technicznej G, w przekroju 1/2 i 2/2.
Termin składania ofert wyznaczono na 16 stycznia a czas na wykonanie opracowań to 26 miesięcy.